A BOTLIK-TRANS Kft. Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósult szerviz és vizsgabázisa

A GINOP_PLUSZ-1.2.1-21-2021-00794 azonosító számú, „A BOTLIK TRANS Kft. modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztése” című támogatási kérelme – a Támogató döntése alapján – 329 424 820 Ft, azaz háromszázhuszonkilencmillió-négyszázhuszonnégyezer-nyolcszázhúsz Ft összegű, feltételesen vissza nem térítendő támogatásban részesült. A beruházás célja a társaság tevékenységének diverzifikálása, és ez alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kijelölt típusfüggetlen vizsgacentrum és szerviz centrum létrehozása, amely biztosítja az elektromobilitás és a fejlett jármű-technológiák alkalmazását, fejlesztését.

Célcsoportok: fuvarozással, szállítmányozással foglalkozó vállalkozások, cégek járműparkjának műszaki vizsgáztatása, szervizelése, környezetvédelmi felülvizsgálata.

A beruházás legfontosabb elemei:

  • műszaki vizsgaközpont és szerviz centrum megépítése, tervezetten nettó 1346 m2 területen,
  • eszközök beszerzése,
  • képzési szolgáltatás igénybevétele,
  • felhőalapú szolgáltatás igénybevétel,
  • megújuló energiaforrást hasznosító technológia: napelemes rendszer telepítése.

Vizsga és szerviz állomás megépítése: A műszaki vizsgaközpont és szerviz centrum vasbeton vázas, szendvicspanel borítású, lapostetős, attikafalas csarnoképület. A szervíz és vizsgaállások, ill. a gépjárműmosó 36, 30 m hosszú, 6 m széles hajókból állnak. A vizsgaálláshoz, szervízhez és mosóhoz ügyféltér és az azt kiszolgáló irodai és szociális funkciók kapcsolódnak.

A beruházás tervezésének célkitűzéseiben és hozzárendelt műszaki megoldásaiban tudatosan törekedett arra, hogy az ökonómiai és ökológiai megfontolások egyenrangúan fontos szerepet kapjanak a konkrét hely konkrét megoldásainak kialakításánál, hogy klimatikus komfortjában, az éppen aktuális időjárási viszonyokhoz alkalmazkodni képes, jól lakható, a természettel együttélő építészeti környezet jöjjön létre, és mindezt a képességet hagyományos építészeti megoldásokkal, azaz passzív módon lehessen, a hosszútávú gazdaságos üzemeltethetőség igényének is megfelelően megoldani.

A Vizsga és szerviz állomás alkalmas az elektromobilitás követelményének való megfelelésnek. Eszközbeszerzés: A haszongépjármű szervíz, a műszaki vizsgabázis és a kamionmosó működéséhez szükséges berendezések, eszközök beszerzése történt meg.

Képzés: A projekt része 12 fő munkatárs informatikai képzése. A képzés célja, hogy a cég által használt irodai szoftvereket a résztvevők hatékonyan és a funkciókat teljesen kihasználva, automatizált folyamatokkal használják.

Felhőalapú szolgáltatás: A projekt során bevezetésre került egy kifejezetten gépjármű szervízre specializálódott, modulárisan testreszabható, felhőalapú vállalatirányítási rendszer is, melynek célja a feladatok kezelése, az adminisztrációs feladatok hatékony ellátása, digitális ügyfélkezelés, adatalapú üzleti döntéshozatal támogatása. A rendszert 10 fő fogja használni.

Napelemes rendszer: Az épület lapos tetejére, Déli tájolással 50kWp névleges teljesítményű, hálózatra tápláló napelemes rendszer került telepítésre, mely a várható energiaigény kb. 40-50%-át fogja fedezni.

A projekt megkezdésének a dátuma: 2021.10.29.

A projekt befejezésének dátuma: 2023.10.20.